Thursday, December 10, 2009

Has absolutely nothing to do with travelling...almost...

...but four of them makes me laugh until tears run down my cheeks, one makes my tears run without the laughter, five just makes me smile and feel happy, seven of them get the adrenaline pumping and my jaw to drop down to my knees, four of them give me goosebumps all over and three of them fill my heart with longing for the other end of the world. Enjoy!







“När jag kommer tillbaka till rummet har någon varit där och piffat till sängen för natten. Täcket är uppvikt, så att jag sjäv ska slippa denna obarmhärtiga kraftansträngning. … Min säng är ett hav av manglat tyg, böljande och stärkt om vartannat. För en sekund överväger jag att sova på golvet, det känns så brutalt att låta hela kroppstyngden falla ner och krossa det fluggiga konstverket. En kvart senare sover jag djupt, inbäddad intill orörlighet med armarna längs med sidorna och på rygg. Bara på hotel sover jag så här.”
Marcus Dunberg om att sova på hotell



































No comments:

Post a Comment